Samonosné posuvné brány Goudla & syn

  • Za Humny 1352/32

    Opava-Kateřinky

  • Email

    godulaasyn@gmail.com


P

okud jste přesvědčeni o tom, že si do dvora chcete nechat nainstalovat odbornou firmou posuvnou bránu, je ještě potřeba se rozhodnout jaký typ posuvné brány, a hlavně jaký typ jejich pojezdu zvolíte. Je totiž na výběr ze dvou možností, které si v tomto článku ukážeme a popíšeme. Jestliže řešíte uzavření vjezdu na Váš pozemek k rodinnému domu nebo například i k chatě, pak jste zde naprosto správně.

Základní rozdělení posuvných bran

Posuvná brána samonosná

Hned v samotném úvodu je vhodné zmínit, že základním principem tohoto typu posuvné brány je spodní nosný profil typu C, na kterém je přikotvena brána. Díky tomuto profilu se pohybuje celá brána v jedné rovině a to zhruba 9 centimetrů nad zemí na pevně ukotvených nosných pojezdových vozících. Pojezdy jsou ukotveny v betonovém vyvažovacím základu o šířce, která je maximálně 50 centimetrů a délce minimálně jedna třetina průjezdu brány. Kdy je však maximální délka křídla brány 12 metrů a výška samotného křídla 2,5 metrů.

Výhodou samonosných posuvných bran je jejich velmi stabilní konstrukce. Proto je tento druh bran konstruován jak pro privátní použití, tak i pro průmyslové použití, a to hlavně díky své konstrukci a odolnosti. Tyto brány vyžadují minimální údržbu ve formě kontroly pohonu a funkčních částí jednou ročně. Velkou předností pro posuvné brány samonosné je to, že se pohybují v prostoru nad povrchem ve výšce 5 až 10 cm, a proto je tu možnost instalovat posuvné brány i v terénu, který není ideálně rovný nebo dokonce i mírně svažitý, a proto můžeme posuvné brány samonosné postavit v jakékoliv výšce nad zemí.

Jednou nevýhodou samonosných posuvných bran je její délka a tím pádem i samotný prostor, který je zabírán při otevření. Na to rozhodně dbejte a myslete, na to, že dojezd potřebuje také svůj prostor.

Posuvná brána pojezdová

V tohoto typu posuvné brány je základním principem vedení křídla přes spodní vodící rolny, které se pohybují v betonu připevněném ocelovém profilu. Též nazývané jako kolejnice. Kolejnice jsou buď typu U nebo typu V a jsou po celé délce pojezdu. Tento typ brány vyžaduje nulový přesah křídla, na druhou stranu je potřeba velmi pevný základ po celé délce pojezdu a to o šířce minimálně 20 centimetrů a hloubce minimálně 50 centimetrů. U tohoto typu posuvné brány je maximální délka křídla 12 metrů a výška 2,5 metrů.

Ptáte se jak fungují tyto posuvné brány? Díky mechanismu, který spočívá v tom, že je rám posuvné brány přišroubovaný k pojezdové kladce, která jezdí po ocelovém profilu, jenž je zabetonovaný nebo přišroubovaný se dá s bránou snadno pohybovat.

Oproti samonosné bráně se tento druh brány pohybuje o 1/3 menším prostoru, takže se jedná o ideální řešení ve stísněných prostorech, kde nemůžete v uvozovkách plýtvat místem. Tyto brány jsou nejčastěji vyrobeny z ocelových jackelů o rozměrech 7050 milimetrů nebo 7070 milimetrů – nebo pak pomocí hliníkových profilů, které mají stejné rozměry.

Jak jsou na tom oba typy posuvných bran s bezpečností?

Nejvíce podceňovaná část při realizaci posuvných bran je samotná bezpečnost. Faktem je, že kromě instalovaných fotobuněk, které by měly být cca 50 centimetrů nad zemí po obou stranách vnitřní i venkovní části prostoru brány (tedy celkem 4 ks foto závor).

Někteří investoři vůbec neinstalují vizuální prvek – maják (jistě znáte - blikací světlo), který by měl být viditelný z vnitřního i venkovního prostoru (především u plných výplní bran), dále dodatečný uzamykací zámek (v případě odblokování motoru nejde bránu otevřít) nebo tlakovou boční vertikální lištu(zábranu)v případě funkce pootevření brány pro průchod a opakované aktivace posunu ve stejnou dobu.